czwartek, 17 marca 2011

Domowe musli z jogurtem

Dziś przygotowałam porcję musli. Jest zdrowe, chrupiące i moje dzieci je uwielbiają :)

Przepis zapisałam sobie z programu telewizyjnego M. Stewart kilka lat temu.

Domowe Musli

4 szkl. płatków owsianych
1 szkl. grubo siekanych migdałów
1/4 szkl. zarodków pszenicy
1/4 szkl. łuskanego słonecznika
1/4 szkl. siemienia lnianego
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
1/3 szkl. oleju rzepakowego
1/2 szkl. miodu
Wszystkie składniki dobrze mieszamy ( ja mieszam ręcznie w dużej misce).
Przygotowaną mieszankę wysypujemy na dwie blachy wyłożone pergaminem. Pieczemy 25 minut w temp.150*C. Kiedy mieszanka ostygnie, łamiemy ją do pojemnika. Następnie możemy dodać :
1/2 szkl rodzynek, żurawiny lub innych suszonych owoców
1/2 szkl. wiórków kokosowych
1 tabl. pokruszonej gorzkiej czekolady.





Przepis jest na tyle elastyczny, że właściwie chodzi tylko o zachowanie proporcji między składnikami sypkimi, a olejem i miodem, żeby musli było chrupiące. Możemy dodawać dowolne, ulubione składniki. Czasami zamiast czekolady dosypuję kakao holenderskie, wykorzystuję różne rodzaje orzechów i owoców suszonych. Najważniejsze jest to, że wiem co jem :)
Do musli i nie tylko, przygotowuję domowy jogurt. Mleko 3,2% podgrzewam do temperatury ok.40*C
i dokładnie mieszam z kubkiem (150-200ml) jogurtu naturalnego (może być np.Activia). Zostawiam w temp. pokojowej i następnego dnia mam gotowy jogurt dla całej rodziny.
A na deser kolejny mieszkaniec mojego podwórka, kocica zwana przez dzieci Kitką. Mamy jeszcze dwa koty i kilka kotów wędrownych, które chętnie odwiedzają nasz ogród ;)

Miłego czwartku!

4 komentarze:

  1. Skusiłaś mnie :) jakoś nigdy nie przepadałam za sklepowymi musli , ale Twoje wygląda ( i pewnie smakuje) fenomenalnie , do tego jeszcze domowy jogurcik ....mniam , mniam :). Muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda wspaniale! Kiedyś na pewno skorzystam z przepisu.
    Kocica dostojna, widać, że zna swoją wartość;). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Przepis na musli jest mi doskonale znany(w moim przeważają płatki owsiane, orzechy włoskie i suszona żurawina), zaintrygował mnie ten jogurt i w związku z tym, mam pytanie. Czy do takiej, domowej produkcji nadaje się mleko z kartonu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, za wizytę na moim blogu :)
    Do jogurtu nadaje się mleko z kartonu. Zauważyłam tylko, że kiedy użyłam Activi, jogut wyszedł gęściejszy niż przy użyciu innego jogurtu naturalnego. Ale może to przypadek ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)