niedziela, 6 marca 2011

Jak wykonać wstążeczkowe jajo

Dziękuję za życzenia zdrowia, podziałało, czuję się znacznie lepiej :-)
Przygotowałam kurs wykonania jajka, mam nadzieję, że jest dość czytelny. To moje drugie jajo, a o tym jak się je wykonuje dowiedziałam się za pomocą przekazu ustnego. Trzeba pewnie kilku prób, aby dojść do wprawy :-). Moje jajo nie jest jeszcze doskonałe, ale będę próbowała dalej :-)

1. Do wykonania jaja przygotowałam:
- jajo styropianowe wys.10cm
- krótkie szpilki
- wstążki szer.2,5cm ( zużyłam prawie 5 m)
- nożyczki
- ew. żelazko

2. Wstążki pocięłam na kawałki długości 6,5cm


3. Na szczycie jajka przypięłam na krzyż dwa kawałki wstążki i na środku wpięłam tymczasowo szpilkę, żeby równo zacząć przypinanie kolejnych elementów


4. Zaginałam przygotowane kawałki wstążek i przypinałam w następujący sposób. Ponieważ wstążeczki atłaskowe są dość miękkie, spróbowałam je zaprasować, znacznie ułatwiło mi to pracę



5. I tak do samego dołu jajka. A teraz wyjaśnię, po co mi wystajace końce wstążek. Gdybym ucięła je krócej  wstążeczka przypięta byłyby tylko dwiema szpilkami, a tak przy przypinaniu kolejnego trójkąta złapałam szpileczkami poprzedni.

6. U samego dołu zawijałam jeszcze rogi trójkątów, bo kawałki były za szerokie.


7. I na koniec zakryłam kawałkami wstążek.


8. I jajo gotowe.


Miłej niedzieli!


7 komentarzy:

  1. Dziękuje bardzo za kursik :) jest bardzo jasny i czytelny i ja napewno spróbuję :) . Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wytłumaczone i pokazane. Pięknie Ci wychodzi, jajka są równiutkie i śliczne. Dzięki, choć szczerze mówiąc, nie wiem, czy spróbuję. Może kiedyś dojrzeję :).
    Dzięki za odwiedziny u mnie i buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej pierwszy raz widzę takie jajeczka, nie mogłam się doczekać ostatniego zdjęcia i efektu... jestem pod wrażeniem i koniecznie spróbuję...pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za przejrzysty kurs:) dziś będę próbować:) dzięki serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne :) Kursik bardzo przejrzysty:) podobną techniką dostała bombkę na swieta :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję - wyszło cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)